Edtech World TourEdTech World Tour is een onderzoeksproject waarbij twee studentes, Svenia Busson en Audrey Jarre, vijf maanden lang door negen landen reisden op zoek naar onderwijstechnologietrends. Hun ervaringen en indrukken deelden ze via blogebrichten en video’s en op sociale media.

De studentes trokken achtereenvolgens naar Frankrijk, Duitsland, de Verenigde Staten, Chili, Nieuw-Zeeland, Australië, India, Zuid-Korea en Zuid-Afrika. Ze brachten er vooral verschillende edtech-stakeholders samen (bedrijven, start-ups, beleidsmakers, leerkrachten en leerlingen/studenten), om zo echt zicht te krijgen op bepaalde trends, en op de invloed van verschillende externe factoren op de verspreidingsgraad van onderwijstechnologie. In een interview van voor hun vertrek formuleerden Svenia en Audrey de te onderzoeken uitdagingen als volgt:

The business of EdTech is booming (…). However, EdTech does not have equal opportunity of adoption in the world, including lack of broadband internet penetration, barriers to entry due to economies of scale and government education budget cutbacks. Many EdTech products have been developed without input or support from teachers and students (…).

Het eindverslag wordt nog deze maand gepubliceerd op de website, zo lezen we. Iets om naar uit te kijken dus!